kommunicera varumärket öland

Många jobbar med att kommunicera Öland som en plats att besöka. Gör du också det? Då är du en del av destinationen och tillsammans skapar vi en bild och känsla för ön. Här finns verktyg som hjälper dig att kommunicera och att dra nytta av varumärket Öland.

Ölands Besöksnäring AB har tillsammans med partners producerat bilder och filmer i syfte att marknadsföra Öland som en destination att besöka. Använd materialet i dina egna kanaler i kommunikationen av Öland, dela våra kampanjer eller inspireras av materialet när du skapar ditt eget innehåll. Utöver det har vi tagit fram broschyrer, kartor och diverse dokument som ni gärna får länka till alternativ skriva ut och ge till era besökare. Broschyren Öländska Pärlor finns att hämta hos oss på turistbyrån i Färjestaden. 

broschyrer, foldrar & kartor

Nyttja de broschyrer och informationsblad som finns till dina besökare! Ladda hem, eller länka till, broschyren öländska pärlor, husbilsfoldern, kartor eller informationsblad och dela i era kanaler, fysiskt eller digitalt! 

varumärket öland

Tänk att det har funnits en tid då man inte hade semester. Semesterlagen kom 1938 och Öland dök upp som ett intressant resmål, inte endast för societeten som långt tidigare upptäckt badorten Borgholm. 

Ölands landskap och långa sandstränder lockade många, och gör än idag. Varumärket Öland har länge varit förknippat med sol och bad. Vilket naturligtvis är en viktig del av oss. Närheten till naturen och världsarvet har alltid präglat oss, och känslan av att vara en del av något större tilltalar fortfarande många. 

Men ur det som vårt varumärke har sina rötter i idag, vill vi trampa upp nya stigar som leder till det Öland vi vill se i framtiden.