kalmar som referens
Kommer du ihåg hur det var i Kalmar för 20 år sedan. Att lägga pengarna i mitten har varit ett arbetssätt där i mer än tio år.De samlar årligen in ca 4 miljoner från näringslivet och med gemensamma krafter har de (det offentliga och näringslivet) gjort Kalmar till en attraktiv och populär destination främst med fokus på kultur- och idrottsturism.
tillsammans når vi längre
Öland är med sina 1,5 miljoner kommersiella gästnätter en mycket stark och populär destination men för den skull kan vi inte slå oss till ro. Utvecklas inte Öland kommer vi backa. Dessutom är säsongen kort och den vill vi tillsammans med er förlänga. Det råder inte brist på utbudet under varken vår, höst eller vinter på ön. Men för att kunna skapa fler anledningar att besöka Öland och bryta igenom bruset från konkurrenterna behövs mer resurser än de drygt 6 miljoner som kommunerna går in med.
Vi hoppas att alla vill vara tillsammans med oss i arbetet med Partnerskap Öland! Idag är vi drygt 120 företag. Vårt mål under 2023 är att bli fler, där vi också kan se en variation från olika branscher.