digital närvaro
- hantera recensioner och få fler omdömen
Allt fler lägger vikt vid recensioner när de bestämmer var de ska äta, bo eller göra på en destination. När man söker information om företag på en destination möts man tidigt av omdömen och recensioner. Vad andra skriver om din verksamhet kommer således att påverka potentiella besökares inställning och beslut om att besöka dig. Minst lika viktigt som recensionerna är dina svar på dessa. Se dina svar som en möjlighet att marknadsföra dig och övertyga besökaren i sitt beslut. Ta del av våra tips här nedan för att hantera omdömen och kommentarer.
De faktorer som har störst inverkan på om potentiella kunder besöker dig är rekommendationer från närstående, bilder och videos samt prisjämförelsesidor. Därefter kommer kundomdömen. Vilket betyder att kundomdömen har större inverkan på beslutet än vad både din köpta marknadsföring och din hemsida har. De kundomdömen som finns tillgängliga spelar därför stor roll för potentiella besökare och det är viktigt att du hanterar dem och även skapar möjligheter att få fler.